De helm van Max Verstappen - Club BetCity - Extra

Verstappen haalt 100 amateurs in op Silverstone

Gepubliceerd: 17-09-2026 • Leestijd: 3 min

Verstappen had slechts 14 ronden nodig en won terwijl er nog 40 minuten op de klok stonden.

Op Club BetCity bieden wij iets unieks aan. Dit vindt je namelijk nergens anders in Nederland. Journalistieke content, geschreven door experts van onder andere L'Equipe, The Athletic en Trivela. Natuurlijk bieden wij deze content voor Slimme Spelers aan!

Max Verstappen vertrok vanaf de 101e en laatste plaats en wist binnen 14 ronden zijn eerste overwinning van het jaar veilig te stellen tijdens de 'Max vs 100' kartwedstrijd op Silverstone.

De viervoudig Formule 1-wereldkampioen rekende af met een deelnemersveld van contentmakers, fans en sporters, die allemaal in gelijkwaardig kartmateriaal reden, en won de uitdaging met nog 40 resterende minuten op de klok.

“That was simply lovely,” zei Verstappen nadat hij polesitter en de Nederlandse journalist Jacky Martens passeerde en zo de overwinning binnenhaalde.

De algoritmes voorafgaand aan de race wezen uit dat Verstappen, die dit jaar in de F1 tot dusver nog zonder overwinning was, een uur nodig zou hebben om zijn 100 concurrenten in te halen.

Door een chaotische start eindigde Verstappen de openingsronde al op de 36e plaats.

Een neutralisatie over de hele baan na een kettingbotsing tussen meerdere karts remde de opmars van Verstappen aanvankelijk af, maar pas bij het begin van de vierde ronde had de Nederlandse coureur al 75 rijders uitgeschakeld en lag hij 25e in de rangorde.

Al na twee ronden reed Verstappen in de top tien, terwijl hij zich moeiteloos een weg door het veld sneed.

promotional image

Ben je nieuw bij BetCity? Maak dan een transfertje naar ons en profiteer van een welkomstbonus naar keuze: €50 aan Free Bets, 200 Free Spins of €250 aan bonusgeld

De voorliggers van Verstappen kregen een zogenaamde 'Chucky-ronde', waarbij ze drie keer een bocht mochten afsnijden om hun voorsprong te vergroten.

Aan het einde van vorig seizoen zei Verstappen tegen Zak Brown: "Noem me maar Chucky". Dat zei hij nadat de McLaren-CEO hem vergeleek met een schurk uit een horrorfilm die "steeds maar terug blijft komen" in zijn poging, die uiteindelijk tevergeefs was, om Lando Norris van diens eerste wereldtitel af te houden.

De 'valsspelronde' stelde de top drie in staat het onvermijdelijke uit te stellen, maar in de veertiende ronde passeerde Verstappen Martens en pakte hij de overwinning na slechts 35 minuten racen.

Voorafgaand aan de Red Bull-stunt zei Verstappen dat het “een beetje beschamend” zou zijn als hij er niet in slaagde de overwinning binnen te halen.

“Ik dacht dat mijn eerste ronde een ramp zou worden, maar ik werd geholpen door mensen die superenthousiast waren en die crashten,” aldus de 28-jarige coureur, die zijn toekomst onlangs tot en met 2030 aan Red Bull verbond.

Verstappen heeft 71 keer gewonnen in de Formule 1. Alleen Lewis Hamilton en Michael Schumacher hebben meer races gewonnen. Op de vraag waar hij deze demonstratiezege plaatst, antwoordde hij met een glimlach: "Dit is tot nu toe een van de mooiste."

“De eerste ronde was krankzinnig en ik had daar een beetje geluk. Het is fijn als je aan het jagen bent. Ik voelde me goed, schoof op naar voren en haalde karts in op allerlei verschillende delen van de baan.”

“Ik wist niet wat ik kon verwachten, maar het ging meteen weer heel natuurlijk. Het was ontzettend leuk en behoorlijk chaotisch. Het is mijn eerste overwinning van het jaar, dus die neem ik graag mee.”

Bron: PA Media - Sport

Promoties
Bekijk alle
TOT 100X JE INZET BIJ JE EERSTE STORTING
WIN GRATIS TOT €100.000
VOORSPEL 21 GOALS, WIN €5.000