Max Verstappen - toekomst Formule 1 - Extra

Red Bull-gekte: 100 miljoen per jaar voor Verstappen

Gepubliceerd: 24-08-2026 • Leestijd: 3 min

De Nederlandse kampioen verlengt tot 2030: "Dit team is als een tweede familie". En wordt de bestbetaalde coureur op de grid.

Op Club BetCity bieden wij iets unieks aan. Dit vind je namelijk nergens anders in Nederland. Journalistieke content, geschreven door experts van onder andere L'Equipe, The Athletic en Trivela. Natuurlijk bieden wij deze content voor Slimme Spelers aan!

Vanaf de tribunes in Zandvoort zijn de spreekkoren allemaal, altijd en onafgebroken, aan hem gewijd: "Du du du Max Verstappen" schreeuwt het 'Orange Army' van zijn fans, terwijl ze bij elke doorkomst van de viervoudig wereldkampioen van Red Bull vlaggen en spandoeken omhooghouden.

En noch de bescheiden zevende startplek in de kwalificatie, noch de griep die de coureur dit weekend heeft geveld, volstaat om het enthousiasme van de thuisfans te temperen. Zij zijn bovendien opgetogen over het nieuws van de contractverlenging van de Nederlander, die na maanden van geruchten zijn intentie heeft bevestigd om tot 2030 in de F1 bij het Oostenrijkse team te blijven, waarmee hij zijn vorige verbintenis (die tot 2028 liep) verlengt.

promotional image

Ben je nieuw bij BetCity? Maak dan een transfertje naar ons en profiteer van een welkomstbonus naar keuze: €50 aan Free Bets, 200 Free Spins of €250 aan bonusgeld

Overeenkomst

"Ze zijn voor mij als een tweede familie," vertelde Max, "en ik zou graag mijn hele carrière bij hen willen rijden, al stelde ik mezelf aan het begin van dit seizoen natuurlijk wel veel vragen over mijn toekomst."

Tussen de dreigementen over een mogelijk pensioen — ingegeven door de onvrede over het nieuwe technische reglement dat Verstappen allerminst bevalt — en de avances van andere teams, van Mercedes tot McLaren en Aston Martin, was de toekomst van Max tot voor enkele maanden allerminst zeker.

Een doorslaggevende factor bij deze keuze is ongetwijfeld de financiële inspanning geweest van Red Bull, dat in staat bleek te voldoen aan een financiële eis die ongekend is in de F1. Het bedrag dat door het Verstappen-kamp werd geëist — hetzelfde bedrag waar Max naar verluidt ook bij Mercedes op mikte voor een eventuele overstap — zou namelijk rond de 100 miljoen dollar per seizoen liggen.

Dat is een stijging van ongeveer 30% ten opzichte van zijn vorige contract bij Red Bull, waarmee de Nederlander al te boek stond als de bestbetaalde coureur op de F1-grid . Bij dit astronomische bedrag moeten echter ook nog de bonussen worden opgeteld, waardoor Verstappen over de vierjarige looptijd van de deal in totaal bijna een half miljard dollar kan opstrijken. Lees hier meer over het salaris van Max Verstappen bij Red Bull.

Mogelijkheden

Duizelingwekkende cijfers die niet alleen de media- en commerciële slagkracht onderstrepen die Verstappen op dit moment heeft — veruit de bestbetaalde man ooit in de geschiedenis van de autosport —, maar ook de noodzaak voor het Oostenrijkse concern om de coureur binnen de Red Bull-familie te houden.

Het team was bereid akkoord te gaan met een deal die geen enkel ander F1-team vandaag de dag zou kunnen, of willen, sluiten. Voor de Nederlander is de keuze om zijn sportieve loopbaan voort te zetten bij het team dat hem ruim tien jaar geleden naar de F1 bracht echter niet louter financieel: een overstap naar Mercedes, waarbij hij een deel van de astronomische vergoeding zou inleveren, was mogelijk geweest.

De bewegingsvrijheid die Red Bull Max garandeert — hij heeft bijvoorbeeld toestemming om in andere raceklassen (zoals de door de Nederlander zo geliefde GT-klassen) met andere automerken uit te komen — is elders onmogelijk te krijgen. En zoals bij elk goed huwelijk, zo verzekert Verstappen, telt elk detail.

Bron: La Gazzetta dello Sport

Aanbevolen voor jou

'Groot verlies' voor F1 als Verstappen stopt, zeggen McLaren-rivalen

Als viervoudig wereldkampioen Max Verstappen de Formule 1 zou verlaten, zoals hij al vaker heeft laten doorschemeren, zou dat een "groot verlies" zijn voor de sport, zeiden zijn McLaren-rivalen Lando Norris en Oscar Piastri. "Ik denk dat het een groot verlies zou zijn voor de sport in zijn geheel."

Een beladen zondag voor Verstappen: voor het laatst in Zandvoort, het circuit van zijn hart. "Ik ga ervan genieten"

Nergens anders werd hij zo hartstochtelijk gesteund, op geen enkel ander circuit won hij zo vaak. Maar dit jaar arriveert hij na twee seizoenen zonder zege en een tot dusver rimpelloos 2026. Max heeft voor de gelegenheid iets speciaals voorbereid.

Jos Verstappen: "De toekomst van Max? Ik denk dat hij blijft racen"

De vader van de Nederlandse kampioen reageert na het nieuws over een nieuw zwaar vertrek bij Red Bull, dat van Lambiase: "We wisten het al, en we hebben hem juist aangeraden de kans met beide handen aan te grijpen." Over de nieuwe GP’s zegt hij: "Als ex-coureur vind ik het minder leuk. Soms zet ik de tv gewoon uit."

Kan het nieuwe reglement Verstappen uit de Formule 1 duwen?

Terwijl het wereldkampioenschap Formule 1 afgelopen zondag ten einde kwam, richten de teams hun blik al op volgend seizoen, dat in het teken staat van de inwerkingtreding van het nieuwe reglement dat de FIA heeft onthuld. In november sprak Max Verstappen zijn twijfels uit over zijn toekomst in de sport in het licht van deze nieuwe regels.

Kan het nieuwe reglement Verstappen uit de Formule 1 duwen?
Promoties
Bekijk alle
TOT 100X JE INZET BIJ JE EERSTE STORTING
START JOUW VOETBALSEIZOEN BIJ BETCITY
SPORT WELKOMSTBONUS