Hoe laat speelt Duitsland op het WK voetbal?

Gepubliceerd: 08-06-2026 • Leestijd: 2 min

Duitsland verliest wonderkind vlak voor start van WK 2026

Lennart Karl heeft voor het eerst van zich laten horen nadat bekend werd dat hij het WK 2026 moet missen. Het achttienjarige Duitse toptalent deelde vrijdagavond een emotioneel bericht op Instagram, waarin hij zijn teleurstelling uitspreekt over de blessure die hem vlak voor het wereldkampioenschap aan de kant houdt.

Blessure op de training

Karl raakte vrijdag geblesseerd tijdens de afsluitende training van Duitsland voor de oefenwedstrijd tegen de Verenigde Staten. Bondscoach Julian Nagelsmann sloeg direct alarm. "Het ziet er niet goed uit. In het ziekenhuis werden er vervolgens enkele scans gemaakt. We moeten wachten op de uitslag en dan zullen we zien of hij op het WK kan spelen", liet de keuzeheer kort na het incident weten. Niet veel later volgde het definitieve verdict: Karl moet het toernooi laten schieten. De jonge aanvaller reageerde zichtbaar aangeslagen op het nieuws. "Ik weet niet waar ik moet beginnen", schreef hij op sociale media. "Het doet onbeschrijfelijk veel pijn om het grootste toernooi te moeten missen. Ik heb er alles aan gedaan om fit te zijn voor het WK. Helaas komen blessures vaak op het meest ongelukkige moment."

Vertrouwen bij Karl

Ondanks de enorme teleurstelling kijkt Karl alweer vooruit. Het Duitse talent wil zich niet laten breken door deze tegenvaller en spreekt zijn vertrouwen uit in een sterke comeback. "Ik wens mijn team maximaal succes en steun ze natuurlijk elke minuut. Ik kom sterker terug, dat beloof ik", aldus de Bayern München-speler. Karl beleefde dit seizoen zijn grote doorbraak bij Bayern München. De aanvallende middenvelder kwam tot 39 officiële wedstrijden, waarin hij goed was voor negen doelpunten en acht assists. Als vervanger heeft Nagelsmann gekozen voor Assan Ouédraogo van RB Leipzig, die alsnog mag afreizen naar het WK met de Duitse selectie.

Programma Duitsland op het WK 2026

Artikel geschreven door

Promoties
Bekijk alle
MAAK GRATIS KANS OP €1 MILJOEN
WK 2026 WELKOMSTBONUS
TOT 100X JE INZET OP HET WK 2026